fredag 4 juli 2014

0 Produktion i juni 2014

Nu har jag summerat juni månads produktion, en månad som började ganska dåligt men som tog sig bra mot slutet. Jag har varit mycket nyfiken på hur det skulle se ut efter juni, detta då jag misstänkt att vi skulle hamna på negativ årsförbrukning sett 12 månader tillbaka.

Min "farhågor" besannades men jag måste haft någon form av glädjekalkyl när jag var för några veckor sedan trodde att vi skulle nå nästan 1.000 kWh negativt resultat på rullande året. Riktigt så bra blev det inte, det blev -280kWh, men det gör ingenting. Vi slipper ju då bränna bort så mycket onödig energi innan nyår för att undvika överproduktion.

Enligt prognosen ska juni ge 1399 kWh, och utfallet blev väldigt nära. Totalt sken det in 1421 friska kWh. Detta gör att anläggningen för tillfället ligger på en rullande årsproduktion på 8772 kWh, eller cirka 0.85 kWh/W, ett helt ok värde med tanke på förutsättningarna.
Produktionen motsvarar förväntningarna
Rullande årsförbrukning nu nere på -280 kWh


Klart lägre förbrukning i juni i år

0 kommentarer:

Skicka en kommentar