söndag 1 december 2013

0 Naturskyddsföreningen sågar regeringens "nettodebitering"

I förra veckan publicerade Ny Teknik en debattartikel skriven av Naturskyddsföreningen. Artikeln pekar på de brister som det skatteåterbäringssystem som regeringen just nu har liggande som det troliga förslaget för att introducera något liknande nettodebitering har.

Jag har tidigare framfört liknande åsikter, och det är därmed inte konstigt att jag håller med om det de skriver. Jag har dock tyckt att förslaget att öka taket från maximalt 10 kWh/år till 20 kWh/år var onödigt och inte skulle spela någon större roll, detta då genomsnittsvillan ändå inte har plats för större anläggningar än så. Naturskyddsföreningen har dock en poäng med att flerbostadshus skulle kunna ha mycket större anläggningar, och jag får medge att jag inte har tänkt i de banorna innan.

Kika gärna på artikeln här: http://www.nyteknik.se

0 kommentarer:

Skicka en kommentar